Torsdag d. 10.07.08

Da jeg kom fra arbejde kørte vi til Middelfart, fik skipperlabskou og så tog jeg toget til Fredericia hvor jeg skulle overnatte hos Julie. Vi hyggede os rigtig, læste historie og sov arm i arm.

Fredag d. 11.07.08

Jeg stod op kl. 06.40 og fik de andre op. Taxaen kom og vi var på banegården i god tid. Vi havde taget rundstykker med så vi spiste morgenmad i toget. Vi kom til København Hovedbanegård 20 min. senere end vi skulle. Efter at have tjekket ind på hotellet tog vi til zoologisk have, det var rigtig spændende. Julie var ude at ride 2 gange og Anna skulle så også prøve på en lille pony, men nej – det gik ikke. I dag kan hun stadig huske det og siger at hun ikke kan lide heste, men det kan Julie – og det kan hun. Anna forvildede sig væk fra os på et tidspunkt hvor vi holdt pause ved legepladsen, panik, men en dame havde fat i hende og kom med hende, hun kunne ikke finde sin bedste selv om vi sad 2 meter fra hende. Der var vi hele dagen, vi spiste aftensmad på ”PH cafe” på Halmtorvet. Tog tilbage til hotellet og ville i svømmebadet, men de påstod at der var lukket selv om vi kunne se en masse mennesker derinde, nå – vi stod så med et par sure unger og gik op på værelset og fyldte badekarret helt op til kanten, tømte nærmest en hel flaske sæbe i og så sprang ungerne i og havde det rigtig skægt.

Lørdag d. 12.07.08

Spiste godt til morgenmaden. Tog i svømmebadet hele formiddagen. Tog i Tivoli og havde en skæg dag. Julie fandt en pige – Ruth – som også ville prøve det samme som hende, så de fik lov til at gå ned til en rød rutsjebane, efter en time blev de begge to efterlyst og pludselig, mens Anna og jeg var i karrusellen, stod hun der igen helt af sig selv, fik ringet til Anita og ville til at skælde hende ud, men hun havde altså hele tiden været ved den røde rutsjebane men der var så lang kø og de ville prøve den flere gange, selv om vi havde været der kunne vi ikke se dem, men de har jo nok været enten i rutsjebanen eller stået mellem nogle voksne så vi ikke kunne se dem. Nå, så delte Anita og jeg os, jeg tog den lille og Anita den store og så fik vi alle noget ud af det.

Søndag d. 13.07.08

Spiste igen rigtig godt af morgenmaden. Vi skulle ind og handle i ”Build a bear” ved Tivoli, Julie fik en hund og Anna en abe. Det var rigtig skægt at se ungernes ansigt når de skulle kramme, varme hjertet o.s.v. Herefter tog vi i rundetårn, det var spændende, det er mange år siden jeg har været der sidst. Herefter gik vi på Nationalmuseet, det var varmt, men utrolig spændende. Vi blev mødt af flere sikkerhedsvagter og måtte aflevere klapvogn, tasker og jakker som blev låst inde, vi fik så en klapvogn udleveret. På et tidspunkt tabte Anna en sløjfe fra abens øre, den kom én af sikkerhedsvagterne med, så vi følte os virkelig overvåget hele tiden. Det bedste af det hele, Julie så guldhornene, dem havde hun talt om hele tiden. Vi fik handlet på strøget og kl. 17.00 var der afgang fra Hovedbanegården, jeg stod af i Middelfart – godt træt.

Så er vi på vej til København.

Bymuseum.

Københavns zoologiske have.

Isbjørne.

Gråbjørne - de var skægge.

Så stor er en isbjørn.

Julie var vild med at ride.

Så er vi i Tivoli.

Selvfølgelig skulle ungerne have en Build a bear.

Anna fik en abe og Julie en Hoskinshund.

Rundetårn.

Nationalmuseet og guldhornene, dem havde Julie glædet sig til at se.

Så er vi på vej tilbage til Jylland.